Online marketing
Welke ondernemer stoeit er niet mee: moeten we niet meer doen met LinkedIn, doen we nog iets op Twitter? Wanneer hebben we voor het laatst iets gepost op de Facebook pagina, wat kunnen we met Pinterest? En dan hebben we het alleen nog maar over social media. Media die ons een kapitaal aan informatie kunnen geven over onze doelgroep. Zonder dat het iets kost. Maar we moeten het wel serieus aanpakken, anders gooi je alleen tijd weg – met het serieuze risico van imagoschade.
Online marketing is relatief goedkoop: we maken geen kosten voor drukwerk en kunnen betalen per view of click. We kunnen gericht adverteren op mensen met een bepaalde interesse of zoekgedrag op internet. Of vrienden van mensen die ons ‘liken’, eigenlijk al een beetje kennissen. Geld uitgeven aan remarketing of betaalde zoekmachine-advertenties doen we liever niet, maar het blijft verdraaid lastig om bij Google op die eerste pagina te verschijnen. Wil je dit goed doen, dan zul je moeten investeren. Of in eigen kennis, of in een online (SEO) marketeer die de online media voor je in de gaten houdt en je inspanningen optimaliseert.
Zwaartekracht denkt graag met je mee om je aan te vullen waar je eigen kennis of tijd ontbreekt. Van een social mediastrategie tot een SEO plan inclusief de ontwerpen van je banners – of zelfs de realisatie van je webshop.